Στο διαδίκτυο τα αποτελέσματα υγειονομικών ελέγχων στην Εστίαση, στη Γερμανία

Στο διαδίκτυο τα αποτελέσματα υγειονομικών ελέγχων στην Εστίαση, στη Γερμανία!!!

H νέα πλατφόρμα Topf Secret δημοσιεύει αξιολογήσεις για τρόφιμα και εστιατόρια σε όλη τη Γερμανία.

Συγκεκριμένα στη πλατφόρμα αξιολόγησης Topf Secret. 

 Το όνομα Topf Secret είναι λογοπαίγνιο, καθώς παραπέμπει στη γνωστή έκφραση top secret (άκρως απόρρητο), μόνο που το top έχει αντικατασταθεί από τη λέξη Topf, που σημαίνει κατσαρόλα.

Oι υπεύθυνοι του Topf Secret υπόσχονται να αποκαλύψουν όλα τα μυστικά της κατσαρόλας και ιδιαίτερα εκείνα που αφορούν τα αποτελέσματα των ελέγχων σε επιχειρήσεις αγορανομικού ενδιαφέροντος. «Θέλουμε διαφάνεια στις συνθήκες που επικρατούν όχι μόνο στα εστιατόρια, αλλά και σε αγροκτήματα, φούρνους, κρεοπωλεία, πρατήρια βενζίνης, σούπερ μάρκετ και γενικά σε όλα τα σημεία πώλησης», εξηγεί ο εκπρόσωπος της Foodwatch Ντάριο Σαρμαντί.

Αντιδράσεις από το λόμπι της γαστρονομίας

Αποτελεί κοινό μυστικό ότι οι έλεγχοι των αρμοδίων υπηρεσιών καταγράφουν προβλήματα στο 25% των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Ωστόσο τα αποτελέσματα των ελέγχων δεν δημοσιοποιούνται, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις.

Η νέα πλατφόρμα Topf Secret θέλει να αλλάξει αυτή την πρακτική, θεωρώντας ότι ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να γνωρίζει τα αποτελέσματα των ελέγχων.

 Όπως υποστηρίζει η επικεφαλής του Γερμανικού Συνδέσμου Ξενοδοχείων και Εστίασης (Dehoga) Ίνγκριντ Χάρτες, το αποτέλεσμα θα ήταν «να διασύρονται εσαεί επιχειρήσεις στο διαδίκτυο, ακόμη και για μεμονωμένα ή αμελητέα περιστατικά».

Η ισχύουσα νομοθεσία, επισημαίνει η κ. Χάρτες, υποχρεώνει ούτως ή άλλως τις αρχές να δημοσιοποιούν σοβαρές παραβιάσεις των κανονισμών υγιεινής, αλλά η δημοσιοποίηση τερματίζεται μετά από έξι μήνες. «Δεν είναι ότι θέλουμε να προστατεύσουμε τους παραβάτες, άλλωστε κι εμείς έχουμε κάθε συμφέρον να αγοράζουμε τρόφιμα ποιότητας από τους προμηθευτές μας. Αλλά αυτό που λέμε είναι ότι μία επιχείρηση στην οποία επισημαίνεται κάποιο πρόβλημα, πρέπει να έχει την ευκαιρία να το διορθώσει για να αποκαταστήσει τη φήμη της, δεν μπορεί να δημιουργείται η εντυπωση ότι παντού γίνεται συστηματική παραβίαση της νομοθεσίας», τονίζει η επικεφαλής της Dehoga.

 Όπως επισημαίνει, η δικαιοσύνη θα πρέπει να αποφασίσει, στο ανώτατο δυνατό επίπεδο, ποιος και υπό ποιες προϋποθέσεις έχει δικαίωμα να δημοσιεύει τα αποτελέσματα των υγειονομικών ελέγχων.

Μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί αντικρουόμενες δικαστικές αποφάσεις. Το πιθανότερο είναι ότι η εικόνα θα ξεκαθαρίσει σε μία μελλοντική απόφαση του Ομοσπονδιακού Διοικητικού Δικαστηρίου ή ακόμη και του Ανωτάτου Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου. Από την πλευρά της η Γιούτα Γιάσκε, εκπρόσωπος της Γερμανικής Ένωσης Καταναλωτών, αντιστρέφει την επιχειρηματολογία που προβάλλει το λόμπι της γαστρονομίας και υποστηρίζει ότι «η δημοσιοποίηση των ελέγχων μπορεί και να προσελκύσει ακόμη περισσότερους πελάτες στις επιχειρήσεις εκείνες, οι οποίες τηρούν τις προδιαγραφές. Δεν υπάρχει λόγος να τιμωρούμε τους σοβαρούς επιχειρηματίες, κλείνοντας τα μάτια στις παραβάσεις των άλλων».